Alo 153 Çağrı merkezinin kuruluş amacı; vatandaşa ulaşma ve belediyeyi temsil etme noktasında doğrudan iletişim birimi olarak kurulmuştu. Vatandaş yüz yüze gelemediği yetkililere sorunlarını iletemediği zaman, sorunlarını 153 Çağrı merkezini arayarak problemini anlatıyor ve sonucu bekliyor.
Hani bir zamanlar bilboardlarda ne yazıyordu?
“Kedin ağaçta mı kaldı” ?
Dert etme, 153 ara.
*
Kişilerin başına bir iş geldi mi?
Ne diyorlar? 153 ara. Arıyorsun, sonuç hiçbir şey..Zaten sorunun sonucu da değişmiyor.
Değişmediği nerden belli, aynışikâyetler devam ediyor.
*
Mesela; Adana’da toplu taşımada (Belki eskiye göre az ama) birçok sorun var; Gazi, engelli, yaşlılar Özel Halk Otobüslerine binecek ama şoför durmuyor. Yolcu indirecekse az ilerdeki durakta duruyor niye çünkü durakta engelli, yaşlı var.
Duyarlı vatandaş arıyor 153, gerekli bilgileri oradaki görevliye veriyor.Sonuç ne onu bilemiyorsun.
Çünkü sana geri dönüp sonuç bilgisi verilmiyor. Hani birde verilse bile, yapılan şikayetler devam ediyor..
*
Bende diyorum ki; bu kadar şikâyetler bildiriliyor sonuç değişmiyorsa.O zaman hani Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar tasarruf yapacağım diyor ya.153 Çağrı merkezi kapatılsın hiç olmazsa oradaki görevliler daha işler bir yerde çalışsınlar.
*
Mezarlıklara her gün gidiyoruz.Orada bazı olaylara da şahit oluyoruz.Bir tanesini buradan yazmak istiyorum.
Adana’da Büyükşehir’e bağlı olan Mezarlıklarda Cenazeyi yıkama, cenaze defin yeri vs ücretsiz.Birde buna kefen eklenmiş, bunlar güzel şeyler, yapanlara vesile olanlara Allah Razı olsun diyoruz.
Amaşunu da vatandaşa hatırlatmak istiyorum.Kişinin yakını vefat etmiş mezarlığa gitmiş burada sorun nemi?Kişi kefeni bile oradan kullandırıyor. Ya halin durumun iyi ise kefenini alsan gelsene..
Ey cenaze yakınları, adamabir kefeni bile çok görmeyiniz?
Yani biz sadece hatırlatıyoruz, takdir sizin.
Kalın sağlıcakla, selam ve dua ile.
(Mehmet Özler yazdı..Özler haber.com)